vídeo de la setmana

dimecres, 23 d’octubre del 2013

Power point

El dia 14/10/2013 a classe de GTIC vam veure les diferents presentacions de power point que poden haver.
Aquestes poden ser d’ús tradicional i creatiu. Per exemple per començar la classe estaria bé posar un power point per captar la atenció, al llibre vídeo y educación del Joan Ferrés hi ha un fragment que ho explica molt bé. 

"la funció motivadora del vídeo a l’escola, fent referència a les capacitats que té el llenguatge audiovisual com a transmissor d'emocions i com aquestes poden motivar grups de persones vers unes actituds concretes. Un joc suggerent d’imatges i músiques triades amb una finalitat concreta i muntades amb PowerPoint a manera de seqüència té les mateixes capacitats comunicatives que un fragment de vídeo. En aquest punt seria el professor el qui construiria aquesta seqüència a fi d’iniciar una classe per treballar, per exemple: l’anorèxia i la bulímia en una sessió de tutoria. 


També podria el Professor encarregar a alumnes de secundària cercar les imatges, el sons i crear el Power Point als propis alumnes. En el primer cas l’aprenentatge es donaria en el moment del debat a classe i en segon cas l’aprenentatge també es produiria en el moment de la creació."


Un segon parràgraf fent referència a l'interecció amb els nens i com treballar el vocabulari utilitzant colors seria el següent:


"La interacció amb el grup classe ens dóna peu a un grup de propostes interessants, 

com ara la de crear una sèrie de diapositives amb preguntes i enllaços a diapositives amb les respostes correctes fer una sessió de repàs d’un tema o de coneixements previs diferent i molt motivadora, talment com si es tractés d’un joc realitzat pel conjunt de la classe. En aquests cas les possibilitats d’interactivitat del propi programa acompanyen a la interacció amb el grup classe. "

A classe per exemple vam utilitzar un power point que servia per passar d'una impressora aburrida a una de més divertida i imaginària, era un power point transmisiu i també va servir per reforçar el que diu o expliques a classe.


Un altre tipus de power point també estaria dins de l'interacció ja que dins del power point podem posar els "gazapos" i proposar als alumnes que el trobin, aquesta és una manera de que els alumnes aprenguin d'una forma diferent. Per acabar l'activitat podem obrir una nova diapositiva amb els continguts correctes o un efecte sonor. Per exemple un esquema amb algun terme equivocat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada