vídeo de la setmana

dimecres, 11 de desembre del 2013

Conceptualització de la naturalesa de l'aprenentatge amb l'ordinador

Aquest dilluns a classe de Gtic vam treballar les 4 metàfores, aquestes són una manera de conceptualitzar l'aprenentatge amb l'ordinador, a travès d'aquestes s'explica com la tecnologia ens pot ensenyar.
Abans de tot parlare sobre CHARLES CROOK, professor d'Educació de la Universitat de Nottingham, va redactar un llibre titulat "Ordinadors i aprenentatge col·laboratiu". Ara ús adjuntaré el llibre i tot seguit fare uns 5 cèntims del que són les 4 metàfores.


Les 4 metàfores serien:

  • La metàfora tutorial-l'ordinador com a tutor: es fa referència al programari que reprodueix el model tradicional d'ensenyament-aprenentatge. L'ordinador tutoritza el procés d'aprenentatge realitzat per l'estudiant. Un exemple sería les activitats JClic.
  • La metàfora de la construcció-l'ordinador com a alumne: Aquesta és una visió de l'ús educatiu de l'ordinador centrat en l'alumne. Ell és qui controla la màquina i no a l'inrevés. Un exemple sería el Scratch.
  • La metàfora del laboratori-l'ordinador com a simulador: són una evolució dels sistemes tutorials. Permeten un aprenentatge per descoberta semblant al que es produeix en els micromons de Papert però d'una forma molt més acotada ja que són sistemes tancats en els que l'usuari pot manipular diversos paràmetres però no afegir-ne de nous. El grau de llibertat de l'usuari és més limitat que en el cas del Logo. Un exemple sería la Doctora Xinxeta
  • La metàfora de la caixa d'eines-l'ordinador com a eina: l'ús de l'ordinador com una eina de treball és habitual en la nostra vida diària. A l'escola també es dóna (o s'hauria de donar) aquest fet. A més, les situacions d'aprenentatge, les activitats que es proposen als infants, haurien de ser autèntiques, haurien d'estar relacionades amb la seva experiència i les seves preocupacions.Els infants haurien de treballar des de ben petits amb eines que els hi permetin gestionar i organitzar la informació i emprar eines de suport a la comunicació. Un exemple sería Crayon physics.
Vam poder probar tots els jocs i veure com els ordinadors són més que una eina. El joc que em va agradar més va ser aquest últim ja que és molt visual i has de pensar per fer passar la poma per agafar l'estrella que pot estar en un extrem totalment contrari.


Desprès vam fer una mica d'interecció amb la pissarra digital de la classe. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada